torsdag 24. januar 2008

Også jeg som trodde jeg hadde en stor, fin båt...


...... men den blir ganske liten her i sammenligning. Båten til høyre heter Signe, bygd i Maine USA for 10 år siden, har ultramoderne rigg med rullemast og kan seiles av bare to ! Eier er en skotsk grunder, nå bosatt på Jersey, men farter opp og ned USAs østkyst og ned hit til Trinidad mesteparten av året. De er nå 8 ombord, veldig hyggelige folk og ba meg fluksens på party ombord , med "fiffen" her i Chaguarams (marinaeier, restauranteiere og noen fler). Fantastisk god "fingermat" og drikke. Dagen etter kommer kokken over til meg med en stor boks rester fra gårsdagen, om jeg er brydd med å hjelpe ...... .

Har blitt godt kjent med tre amerikanere her i havna, her er også et svensk og et norsk ektepar også, så der blir mye båtbesøk. Forrige lørdag dro til vi til et av parytene forut for karnevalet. Det var et "all inclusive" kostet 600 NOK som inkluderte alt du kunne ønske av eksotisk mat samt allskens drikke fra 6 - 7 barer. To sexy damer gikk rundt og fylte glassene fra en magnum Remy Martin, så det gjaldt å passe seg. Vi tok bussen inn, men hjem var det ingen busser som gikk, og taxi var håpløst å finne. Vi sa ingen annen utvei en å haike, og etter 5 minutter stoppet en politibil og kjørte oss hjem. De anbefalte absolutt ikke å haike her om natta, hittil i januar er det innrapportert 33 mord (!) i en befolkning på 1.3 mill.

Det løper nå oppvarmingspartyene hver dag/kveld med kvalifiseringskonkurranser for band og kostymer, noen har også full gratis bespisning og alt du orker (klarer) fra alle barene. Jack (seiler solo i en HR39) og jeg har meldt oss på en fest for steelband (opptil 100 musikere i ett band) og en annen for kostymer. Det inkluderer transport frem og tilbake fra et reisebyrå her. Selve karnevalet pågår mandag og tirsdag 4. og 5. feb. Da stiller man seg opp i gatene, men må passe på å ikke ha noe i lommene, for det blir raskt borte.....

Ingen kommentarer: