søndag 20. januar 2008

Tilbake til Trinidad

Etter å ha tatt farvel med Steinar går flyet mitt dagen etter, så jeg får meg et par timer på Pirata om kvelden som er stappfull av Brasilianske turister som har jule- og sommerferie på denne tiden. Returen går via Manaus hvor jeg overnatter på et fantastisk hotell, megastort og luksuriøst med eget kjøpesenter, zologisk have (forskjellige kattedyr, aper og papegøyer fra jungelen her). Detaljer finnes på siden http://www.tropicalhotel.com.br/index.page?HO=portal, og gå inn på Manaus.
Dagen etter må jeg via Miami hvor jeg har tre timer til neste fly. Nye regler nå gjør at jeg må gjennom imigrasjon for sikkerhetskontrollen, fikk ikke gå videre på transit. Her var det en times kø, deretter rundt på den svære flyplassen for å finne ny innsjekking som var på en annen terminal. Deretter ny kø for innsjekking og deretter hadde jeg en halvtime igjen før avgang, ny lang kø for sikkerhetssjekk. Dette innebar full gjennomgang av håndbagasje og sjekk av hele meg for kjemikalier og bomber. Her fikk jeg en dame til å lede meg foran køen og rakk flyet såvidt. Husk det de som skal mellomlande i USA om det nå er standarden. På flyplassen i Trini ba de om papirer fra imigrasjonen i havna, noe jeg ikke hadde med og så ble det nye tumulter med papirer, signaturer og stempler.
Tilbake i Chaguaramas Bay var alt bra med båten og dagen etter flytter jeg over til PEAKE marina og opplagsplass hvor prisen er det halve men med lavere standard. Her ser dere Lufelia på brygga. Atter er vi minst i havna.

Ingen kommentarer: